Un scandal uriaș umple de indignare și de revoltă lumea întreagă în ultimele zile, după ce administrația Trump a decis să închidă programul USAID și să scoată la iveală secretele organizației care a declanșat și susținut una dintre cele mai întunecate, agresive și violente campanii de propagandă din ultimii ani.
Spun din capul locului că USAID a avut o componentă umanitară extraordinară, prin care s-au salvat vieți, s-au educat și îngrijit oameni și comunități, iar acei angajați și colaboratori care au întins o mână celor aflați în dificultate merită recunoștința și prețuirea noastră deplină.
Dar, din păcate, USAID a fost mult mai mult decât o organizație cu caracter umanitar, destinată ajutorului pentru civilii din afara granițelor americane.
Așa cum dezvăluie acum persoane de la vârful administrației conduse de Donald Trump, agenția a creat și a alimentat cu sume uriașe de bani o rețețea globală de influență, prin intermediul căreia a dezinformat publicul din țările țintă, a demonizat personalități publice, partide și organizații civice conservatoare sau naționaliste și a cultivat cele mai radicale idei progresiste.
Atât de mare a fost influența dobândită de rețeaua USAID la nivel mondial, încât a construit o realitate paralelă, complet falsă, prin care agenții săi din teren au reușit să deformeze percepția publică asupra societăților pe care le-a contaminat.
ONG-uri din toate domeniile de activitate, politicieni, companii media, siteuri, influenceri, analiști și experți, programe de pregătire profesională, workshop-uri constituiau ecosistemul prin care ideologii globaliști de la Washington reușeau să inventeze crize, să fabrice idoli naționali, lideri de opinie și să inducă la nivel colectiv teama față de tot ceea ce reprezenta patriotismul, sentimentul de apartenență și atașamentul pentru valorile tradiționale.
Vă mai amintiți cu siguranță de atacurile dezlănțuite în timpul pandemiei contra oricui îndrăznea să atragă atenția asupra ilegalităților și aberațiilor comise de autorități.
Nu am uitat nici propaganda dezlănțuită împotriva curentului patriotic, odată cu apariția și intrarea în parlament. Isteria extremismului de tip fascist, analogiile repetate până la obsesie cu mișcările radicale care au însângerat omenirea înaintea și în timpul celui de-Al doilea Război Mondial!
Un alt delir colectiv este încă prezent în spațiu public: neolegionarismul. Orice încercare de a susține sau a promova națiunea, istoria, limba sau tradițiile în campania electorală atrăgea valuri de comentarii și de acuzații din partea comunicatorilor, ONG-urilor și a autointitulatei societăți civile.
Râuri de bani au alimentat această rețea de influență ani la rând. Vedem acum că propaganda nu era opțională, ci se făcea la ordin de către cei care erau stipendiați din fondurile rețelei soroșiște.
Nu o mai spunem noi, acum, nu mai constatăm logic, urmărind desfășurarea evenimentelor, ci o spun explicit, în cuvinte foarte dure, chiar liderii Statelor Unite ale Americii.
Două lucruri sunt esențiale astăzi, în fața acestor dezvăluiri:
- Trebuie să aflăm precis, documentat, pe baza unei anchete oficiale, cine a făcut parte din rețeaua de influență USAID în România, ce fonduri au fost alocate și care au fost temele de propagandă pe care le-a diseminat.
- Avem datoria să oprim definitiv această vulnerabilitate la adresa siguranței naționale. Voi cere colegilor mei din Alianța pentru Unirea Românilor să prezinte în Parlament un proiect de lege prin care să se instituie obligația fiecărui ONG de a raporta public sursele de finanțare externă. Atâta vreme cât impactul acestor organizații în societate este atât de mare, din moment ce influențează percepții, decizii administrative și politice prin campaniile pe care le desfășoară, este absolut normal să știm cine susține acest tip de activism.
Poate că unii au zâmbit atunci când am cerut oprirea finanțărilor pentru propaganda politică. Schema prin care partidele își răspândesc manipulările este similară cu cea de mai sus, și sunt convins că uneori se și întrepătrunde. Și într-un caz, și în altul, trebuie să stopăm traficul de influență care a divizat societatea și a declanșat războiul româno -român!
Numeroși jurnaliști au fost angrenați în acest război ideologic împotriva României. Jurnaliștii sunt o breaslă nereglementată în care cei care apar în public ca jurnaliști nu sunt opriți în nici un fel de la propagarea fake news-urilor, a manipulărilor populației. Acest lucru are un efect devastator în ultima vreme asupra democrației, eludând regulile și principiile democratice. O populație manipulată poate merge la vot și vota împotriva propriilor interese. Asta nu mai e democrație. Cred că ar trebui descoperite niște mijloace instituționale și legale pentru limitarea acestui fenomen.