TEAMA DE IDENTITATE NAȚIONALĂ LA MINISTERUL… EDUCAȚIEI

Ne pregătim de o nouă reformă a învățământului din România. La fel ca ultimii 30 -40 de miniștri ai Educației, Daniel David vrea să schimbe sistemul și să îl facă mai performant.

Intenția nu e rea, dacă trecem în revistă resultatele dezastruoase de la examenele și testările naționale din anii trecuți, dar viteza cu care ministrul instalat cu o lună în urmă a pus pe masă un proiect de asemenea calibru arată ”meticulozitatea” cu care a fost elaborat.

Pe siteul ministerului a fost postată ieri o propunerea ˝Consultare publică și dezbatere națională privind planurile-cadru pentru învățământul liceal˝, în care sunt expuse ideile principale din strategia care ar trebui să fie implementată începând cu anul viitor.

Două paragrafe aparent inofensive din text ne dau fiori reci:

˝Accentul, sub riscul sancțiunilor etice dacă nu se respectă, pe formarea de competențe corect definite și înțelese (în dezvoltarea competențelor-cheie), fără ingerințe ideologice, politice sau extremist-religioase;

Regândirea curriculumului la dispoziția școlii (CDEOȘ, ca nouă denumire prevăzută de lege) prin promovarea abordărilor științifice pentru a reduce influențele pseudoștiințifice și a proteja elevii de interferențe ideologice, politice sau extremist-religioase˝.

Îi cer ministrului Daniel David să precizeze care sunt materiile și temele prin care se fac ingerințe ideologice, politice sau extremist-religioase.

Dacă este vorba, așa cum se prefigurează, despre Literatura română, Istorie și Geografie, ar trebui să aflăm din timp, înainte ca un ministru instalat într-un guvern ilegitim și foarte fragil din punct de vedere politic să oficializeze ideologia neomarxistă în școlile românești.

Schilodirea sistematică a programei școlare, transformarea în materii distincte a unor capitole din Istoria Universală sau introducerea orelor de pregătire ideologică au produs deja primele promoții de analfabeți funcțional.

Ceea ce se pregătește să facă acum Ministerul Educației ne duce la nivelul următor, în care școala românească ar putea să formeze apatrizi, tineri lipsiți de orice identitate națională sau apartenență culturală!

 

Un comentariu la „TEAMA DE IDENTITATE NAȚIONALĂ LA MINISTERUL… EDUCAȚIEI”

  1. PERFECT ADEVĂRAT ! Proiecte pe ” repede înainte ” , fără studii fundamentate despre ceea ce se dorește în urma parcurgerii ciclurilor școlare ,liceale , postliceale,universitare , etc.și fără o consultare serioasă a părinților, societății civile , asociațiilor profesionale și antreprenoriale naționale . Acțiunea are ca scop , precum în ultimii 35 de ani , interesul partidelor de la putere de a evidenția un ministru și ” interesul / preocuparea ” ( evident false ) ptr.sistemul de educație …evident și fondurile ce pot fi sifonate prin firme de partid pe diverse proiecte . O politică mizerabilă ce CONDAMNĂ generații întregi de elevi , viitori cetățeni ” spălați pe creier ” !

    Răspunde

Lasă un comentariu